تحولات لبنان و فلسطین

یک واقف خراسانی مرکز اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی گفت: حرکت در مسیر وقف را مدیون عنایت امام رضا (ع) هستم.

حرکت در مسیر وقف را مدیون عنایت امام رضا (ع) هستم

محمدعلی تمدن در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: دبیر بازنشسته آموزش‌وپرورش هستم، خبرنگار بودم و درسال ۱۳۸۷ به سرخس رفتم و دراین‌میان، از سال ۱۳۵۹، علاقه خاصی به آرشیو کردن مطبوعات نیز داشتم که نشریات مکتوبی که در آن‌ها اخبارم درج می‌شد را برای خودم تهیه وآرشیو می‌کردم.

این واقف ۶۵ساله گفت:۶ سال قبل تصمیم گرفتم، آرشیو فیلم، عکس، نشریات و مجموعه کتاب‌هایی که دارم را به مکانی مطمئن اهدا کنم تا دیگران هم بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

وی افزود: باتوجه‌به راهنمایی مسئولان سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، تمام آرشیو شخصی‌ام و حتی کتاب‌هایی که در زمینه خبرنگاری گردآوری کرده بودم را به مرکز اسناد و مطبوعات این آستان مقدس، اهدا کردم.

تمدن درباره حس خود از انجام این وقف فرهنگی، بیان کرد: احساس می‌کنم، پیوندی دائمی بین من و این مرکز وابسته به بارگاه ملکوتی رضوی، برقرار شده که موجب ماندگاری کارم نیز می‌شود.

 وی با تأکید بر اهمیت وقف فرهنگی گفت: مجموعه‌داران اگر بخواهند آثارشان را پس از خودشان، جاودان کنند، بهترین اقدام، وقف آن‌ها است وبه عنوان مثال، اهدای مدال توسط مدال‌آوران کشور به موزه رضوی، اقدامی نیکو و ارزشمند است.

منبع: آستان نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.